Korduvad küsimused

Küsimused on jaotatud teemade järgi:

  • Tellimine ja tasumine
  • Kojukanne ehk tellitud väljaannete kättesaamine

Kui Te ei leia siit vastust oma küsimusele, siis helistage palun meie klienditeenindusse telefonil 617 7717 või kirjutage tellimine@expresspost.ee ning meie klienditeenindajad on alati valmis selgitama ja vastama Teie küsimustele. Klienditeeninduse tööaegu vaata SIIT.


TELLIMINE JA TASUMINE:

1. Kuidas ma saan endale ajakirju ja ajalehti tellida?

Kõige lihtsam on endale väljaandeid tellida meie tellimiskeskkonnas www.tellimine.ee, kus saate endale ise sobiva perioodi valida ning leida just teile sobiva makseviisi. Ajakirju ja ajalehti saab tellida ka meie klienditeenindusest, telefonil 617 7717 tööpäeviti kell 8.00-18.00 ja laupäeviti 08.00-12.00 või saates e-kirja oma sooviga aadressile tellimine@expresspost.ee

2. Kuidas ma saan vormistada tellimuse mitmele erinevale aadressile?

Igale aadressile tuleb teha erinev tellimus. Kui logite sisse oma kontole www.tellimine.ee saate lisada mitu erinevat saaja aadressi, mis muudab tellimuse vormistamise kiiremaks ja mugavamaks.

Kui olen tellimuse vormistanud, siis millal saan võtta esimese väljaande oma postkastist?

Tellimuse algus sõltub sellest millise väljaande olete tellinud ja millise algusaja olete tellimusele määranud:

  • Kui olete teinud tellimuse algusega kunagi tulevikus, saate tellitud väljaande enda valitud ajal.
  • ui olete teinud tellimuse algusega esimesel võimalusel, siis sõltub esimese väljaande postitamise aeg valitud väljaande ilmumise sagedusest:
    • Päevalehed – tellimus algab seitsme tööpäeva jooksul peale makse laekumist;
    • Nädalalehed/nädalakirjad – tellimus algab kahe nädala jooksul peale makselaekumist;
    • Kuukirjad – tellimus algab järgnevast kuust, kui makse on laekunud enne 20. kuupäeva.

4. Millal algab tellimus e-arve püsimakselepingu sõlmimise korral?

E-arve püsimakselepingu sõlmimisel jõustub Teie tellimus hiljemalt 7 tööpäeva peale lepingu sõlmimist. E-arve saadetakse panka kuu alguses, hiljemalt 5. kuupäevaks. Seega võib juhtuda nii, et sõlmite lepingu ja väljaanne hakkab käima, aga esimene arve saadetakse panka alles järgmisel kuul.

5. Kuidas toimub tellimuse eest tasumine, kui on vormistatud e-arve püsimakseleping?

E-arve püsimakselepinguga tellimuse eest tasumine toimub ettemaksuna. Sõltuvalt tellimuse tegemise ja e-arve püsimakselepingu sõlmimise ajast võib Teile esitatud e-arvete esimese makse summa olla kuni kolme kuu tellimuse tasu. Ettemaksu pikkus oleneb tellimuse algusest:

  • Kui tellimus algab jooksval kuul, siis debiteeritakse järgneval kuul kolme kuu maksumus: möödunud kuu eest tagantjärele, käesoleva kuu eest ja tuleva kuu eest ette. Edaspidi toimub debiteerimine teie arvelt ettemaksuna ühe kuu eest.
  • Kui tellimus algab järgneva kuu algusest, siis debiteeritakse esimesel kuul kahe kuu maksumus: käesoleva kuu eest ning tuleva kuu eest ette. Edaspidi toimub debiteerimine teie arvelt ettemaksuna ühe kuu eest.

E-arve püsimakselepingu sõlmimisel tuleb esimese makse suurusega arvestada siis, kui määrate lepingule makselimiidi. Limiit peab võimaldada kuni 3 kuutasu suuruse summa tasumist. Edaspidi toimub debiteerimine ettemaksuna järgneva kuu eest.
NB! Palume Teil veenduda, et Te sõlmite pangas e-arve püsimakselepingu, mitte püsikorralduse. Selgitus punktis 7.

6. Mis vahe on tavalisel arvel ja e-arve püsimakselepingul?

Arve esitatakse terve tellitud perioodi eest (N: 6 kuud, 12 kuud) ja see saadetakse tellijale e-posti või kirja teel. Arve peab tellija ise tasuma kas pangakontoris, internetipangas või postkontoris. Tellimus hakkab kehtima peale arve tasumist ja makse laekumist.
E-arve püsimakselepingu sõlmimine teostatakse pangas ja see toimub tellija ja panga vahel. E-arve püsimakselepingu korral annab pank Express Postile teada, et olete sõlminud E-arve püsimakselepingu ja tellimuse arved tuleb saata panka. E-arve saadab panka Express Post ja selle alusel teeb pank Teie eest vajalikud ülekanded automaatselt. Teie peate vaid jälgima, et Teie kontol oleks õigel ajal piisavalt raha.
NB! Palume Teil veenduda, et Te sõlmite pangas e-arve püsimakselepingu, mitte püsikorralduse. Selgitus punktis 7.

7. Mis vahe on e-arve püsimakselepingul ja püsikorraldusel?

Palume alati sõlmida pangas E-arve püsimakseleping. See on leping, kus Express Post saadab panka e-arve ning pank tasub selle arve (viitenumbri alusel) Teie poolt lepingus kokkulepitud tingimustel (summa, maksetingimused) automaatselt Teie eest ja informeerib Express Posti makse õnnestumisest.
Püsikorraldus tähendab seda, et Express Post saadab tellimuse arve Teile ja Teie teete ise pangas püsikorralduse, mille alusel pank teeb vajalikud ülekanded Teie määratud summas ja kuupäevadel, mitte Express Posti saadetud arve alusel. Püsikorraldusega tasutud arvete kohta ei anna pank tasumise infot. Kui lõpetate tellimuse, aga unustate pangas oma püsimakse lõpetada, siis pank tasub teie määratud summat edasi, hoolimata sellest, et Teile arvet ei saadeta. Kui Teil on e-arve püsimakseleping, mille olete tellimuse lõpetamisel unustanud lõpetada, siis lõppevad ka maksed, sest pangal ei ole arvet mida Teie eest tasuda.
NB! Palume Teil veenduda, et Te sõlmite pangas e-arve püsimakselepingu, mitte püsikorralduse.

8. Kuidas sõlmida e-arve püsimakselepingut?

E-arve püsimakselepingu saab sõlmida pangakontoris või internetipangas. E-arve püsimakseleping on lihtne ja mugav viis arvete tasumiseks. E-arve püsimakselepingu sõlmimiseks on vajalik viitenumber, mille saate tellimuse vormistamisel www.tellimine.ee keskkonnas. Tellimine.ee keskkonnast tellides saab otse suunduda internetipanka e-arve püsimakselepingut vormistama. Kui e-arve püsimakseleping on sõlmitud, siis saadab Express Post panka e-arve, mille alusel teeb pank Teie eest vajalikud ülekanded automaatselt. Peate vaid jälgima, et Teie kontol oleks õigel ajal piisavalt raha.

9. Mul on sõlmitud e-arve püsimakseleping, aga makset ei ole toimunud?

E-arve püsimakselepingu korral saadab Express Post panka e-arve, mille alusel pank debiteerib Teie kontot. Konto jääb debiteerimata, kui maksepäeval ei ole kontol piisavalt raha või on lepingule määratud limiit, mis on selle lepingu alusel esitatud arve(te) summast väiksem. Oma e-arve püsimakselepingu tingimusi saate kontrollida oma internetipangas või pangakontoris.

10. Mida teha, kui soovin oma tellimuse lõpetada ja makstud raha tagasi saada?

Kui soovite tellimuse lõpetada, siis palun saatke kirjalik avaldus aadressile tellimine@expresspost.ee või postiga aadressile AS Express Post, Peterburi tee 34/5 11415 Tallinn. Avalduse võib kirjutada vabas vormis. Avaldus peab sisaldama korrektseid andmeid: tellija nimi, väljaande nimi, aadress, telefoninumber, panga nimi ning arveldusarve number. Raha kantakse tellija arvele 10 tööpäeva jooksul, peale avalduse saabumist AS-i Express Post.

11. Kuidas e-arve püsimakselepingu puhul tellimus lõpetada?

Kõige lihtsam on e-arve püsimakseleping lõpetada internetipangas või pangakontoris. Samuti võite saata e-arve püsimakselepingu lõpetamise avalduse AS-le Express Post.

12. Kust ma saan teada, kui mõni ajakiri/väljaanne lõpetab ilmumise?

Informatsiooni väljaannete ilmumise kohta saab AS Express Posti klienditeenindusest telefonilt 617 7717 või tellimine@expresspost.ee. Klienditeeninduse tööaegu vaata SIIT.

13. Mida teha, kui soovin oma tellimuse annulleerida ja raha tagasi saada?

Soovitud väljaande annulleerimiseks ehk tellimuse lõpetamiseks tuleb esitada soov kirjalikult. Vabas vormis avaldus tuleb saata aadressile AS Express Post, Peterburi tee 34/5 11415 Tallinn või tellimine@expresspost.ee. Kindlasti lisa oma sooviavaldusele tellimuse korrektsed andmed (nimi, aadress, telefoninumber ja arveldusarve number pangas). Raha kantakse tellija arvele tagasi 10 tööpäeva jooksul, peale avalduse saabumist AS Express Postile, kui Kirjastus ei ole otsustanud teisiti.


KOJUKANNE EHK TELLITUD VÄLJAANNETE KÄTTESAAMINE:

1. Kuidas peab olema paigutatud postkast, et tellitud väljaanded jõuaksid kindlasti ja tervelt kohale?

  • Postkast peab mahutama tellitud väljaandeid ja selle ava peab olema piisavalt suur, et postitust oleks võimalik teostada väljaandeid rikkumata. Postkasti ava minimaalsed mõõtmed - 230 x20 mm (pikkus, laius).
  • Postkast peaks olema lukustatav, et tellitud väljaanded jõuaksid kõigepealt tellijani ja mitte kellegi kõrvalise isiku kätte.
  • Postkast peab olema märgistatud (korteri nr, maja nr, talu nimi). Kui väljaanded on tellitud ettevõttele tuleb lisada ka ettevõtte nimi.
  • Kui tellija elab linnas, alevis või alevikus tuleb postkast paigaldada eramu või ridaelamu esist piirava aia külge või kortermaja esimese korruse eesruumi. Kui eramul või ridaelamul puudub aed, tuleb paigutada postkast tänavapoolse välisukse lähedusse valgustatud kohta.
  • Tellija peab hoolt kandma selle eest, et edastada kandefirmale postkastideni pääsemiseks vajalik võti või uksekood.
  • Kui tellija elab väljaspool asulat tuleb paigutada postkast oma elu- või asukohast mõistlikul kaugusel asuvasse ja transpordivahendiga aastaringselt ligipääsetavasse kohta ning kui maja aadress ei ole postkasti juurest nähtav tuleb teavitada sellest kojukande ettevõtet ja märgistada postkast kinnistu aadressiga.
  • Tellija kannab hoolt selle eest, et nii maja esine kui ka postkast oleksid pimedal ajal valgustatud ja hoiab ligipääsutee oma postkastini läbitavana, talvel lumest ja jääst puhtana, et sinna oleks tagatud normaalne juurdepääs aastaringselt.
  • Kui teeolud on halvad (näiteks kevadine teede lagunemine) või on käimas teeremont, siis peab tellija tagama ligipääsu postkastile või paigutama postkasti ajutiselt teise, ligipääsetavasse kohta, millest tuleb teavitada ka kojukandefirmat. Samuti on võimalik suunata oma tellimus ajutiselt teisele aadressile või see peatada, kuni teede taastamiseni.
  • Kui tellijal on koer, siis tuleb tellijal tagada tellimuse turvaline postitamine ja hoida koer aias postkastist turvalisel kaugusel, et võimaldada lehekandjal ohutult tööd teha.
  • Kui tellija ei soovi, et talle postitatakse aadressita reklaami, siis paigaldab ta postkastile aadressita reklaami postitamist keelava kleebise.

2. Miks lehekandja hilineb ja väljaanne ei jõua minu postkasti lubatud ajal?

ui tellitud väljaande postitamine hilineb või ei jõua see õigel päeval postkasti, siis võib olla tegemist mitme erineva põhjusega:

  • Lehekandja on haigestunud ja talle leitakse asendaja sama tööpäeva jooksul. Asendaja leidmine, töö üleandmine ja võõra piirkonna kandmine võib võtta aega;
  • Trükikojas on tekkinud trükimasina rike, mis põhjustab kande hilinemise;
  • Transpordiga on toimunud avarii või rike, mis põhjustab kande hilinemise;
  • Lehekandjani ei jõudnud trükikojast õige kogus väljaandeid;
  • Tellija postkast ei ole lukustatud või on katki, mis loob võimaluse väljaande kadumiseks.

Kui Teil on küsimusi kojukande kohta, siis palun võtke ühendust Omniva klienditeenindusega helistades numbril 661 6616 või kirjutades info@omniva.ee

3. Mida teha, kui minu postkastis on lõhutud väljaanne või on väljaande vahelt midagi puudu?

Kui Teie tellitud väljaandega on midagi juhtunud või seda pole Teieni jõudnud, siis palun võtke ühendust Omniva klienditeenindusega helistades numbril 661 6616 või kirjutades info@omniva.ee
Oma kirjas märkige kindlasti ära probleem, kelle nimele on tellimus tehtud, väljaande nimi, aadress ja telefoni number.

4. Mida teha, kui kolin elama teisele aadressile ja soovin tellitud väljaanded sinna suunata?

Oma aadressi muutumisest teavitage kindlasti meie klienditeenindust. Soovitud väljaande ümberadresseerimiseks teisele aadressile tuleb esitada oma soov telefonil 617 7717 või saata kiri tellimine@expresspost.ee, Klienditeeninduse tööaegu vaata SIIT. Aadressi muudatuseks vajame järgnevat infot: tellija nimi; väljaande nimi; kuupäev, mis ajast alates soovitakse aadressi muuta, kehtiv tellimuse aadress ja uus aadress. Kindlasti lisage oma telefoninumber. Ümberadresseerimine jõustub hiljemalt 10 tööpäeva jooksul pärast vastava teate saabumist meie klienditeenindusse.

5. Kuidas ma saan teada kaua minu tellimus veel kehtib?

Kui olete oma tellimuse vormistanud meie tellimiskeskkonnas www.tellimine.ee, näete oma kehtivaid tellimusi oma kontole sisse logides, oma tellimuste alt. Täpsustamiseks võtke ühendust meie klienditeenindusega. Kui tellimus ei ole tehtud tellimiskeskkonnas, siis palun helistage meie klienditeenindusse, telefonil 617 7717 või kirjutage tellimine@expresspost.ee. Klienditeeninduse tööaegu vaata SIIT.

Ülesse